A világ első tömegközlekedési rendszerének ötlete Blaise Pascal filozófustól és matematikustól származik.
1661. október 29-én kérvény érkezett XIV. Lajoshoz, amely azt kérték, hogy engedélyezze kocsik üzemeltetését Párizsban, amelyek a különböző kerületeket kötnék össze. Az engedély alapján Roannez hercege és de Crenan márki, valamint Blaise Pascal és Simon Arnauld de Pomponne , de Pomponne márki közös vállalkozást alapított november 6-án. A herceg három, a többiek egy-egy részvényt kaptak.
A társaság célja olyan kocsik üzemeltetése volt, amelyek előre meghatározott időpontokban, mindig ugyanazon az útvonalon kötik össze a városrészeket, és amelyekért minden utasnak mindig csak öt sol fix viteldíjat kell fizetnie, még akkor is, ha az egyetlen utasnak kell lennie. Az egész Pascal ötlete volt, sőt a szegényeknek ő csak két soul viteldíjat írt volna elő.
1662. március 18-tól az első hétkocsis vonal összekötötte a Porte Saint-Antoine-t a Palais du Luxembourggal. A Párizs város címerét viselő kocsikban nyolc ülőhely volt, és két ló vontatta őket. Egy kocsis és egy lakáj vezette őket .
A rendszer másfél évtizedig állt fenn.